Html5 Banner Ads
Google Display Network
Na levering van een set Google banners kun je direct live met de banners in het uitgebreide netwerk! Het Google Ads Display Network (GDN) geeft veel controle over de campagne zoals: meetbaarheid, budget en bereik en plaatsingen. Ideaal is dat het netwerk ook voor een kleiner budget interessant is. Banners in Google Ads worden slim geplaatst, op basis van opgegeven relevante zoekwoorden (in tegenstelling tot Affiliate netwerk, waar banners over het algemeen op relevante websites worden geplaatst.).
Remarketing Banners
Remarketing (ook wel retargeting genoemd) is een slimme manier van adverteren en is uniek binnen Google Ads. Het is namelijk zeer effectief: je laat banners zien aan personen die je website of webshop al eerder hebben bezocht. Op een doelgerichte manier kun je eerdere bezoekers opnieuw benaderen met banners die persoonlijke content bevatten en natuurlijk is het ook voor branding campagnes effectief.
Affiliate netwerk
Online adverteren in een affiliate marketing netwerk betekent dat je je doelgroep effectief bereikt. Je HTML5 banners worden enkel vertoond op websites die aansluiten bij de interesses van je doelgroep. Affiliates (de websites die jouw banners plaatsen) krijgen betaald voor het tonen van jouw advertenties.
Formaten
Voor Adpin is geen formaat te gek. Kies je ideale lay-out en vertel ons welke formaten je nodig hebt. We maken vaak sets voor Google, of een zogeheten IAB set. Voor beide geldt dat er een aantal standaardformaten zijn vastgesteld. Wij weten welke mogelijke formaten populair zijn en impact maken.
- Google set: 20 mogelijke formaten.
- IAB set: Formaten die door IAB zijn vastgesteld.
Veel gebruikte, populaire formaten:
- 300×250 – rectangle
- 336×280 – large rectangle
- 120×600 – skyscraper
- 300×600 – wide skyscraper
- 160×600 – large skyscraper
- 728×90 – leaderboard
- 970×250 – billboard
- 468×60 – banner
- 320×50 – leaderboard mobile
- 320×100 – large mobile banner