Cases

Goede banner
conversie

Het behalen van een goede conversie met de banners (doelen bereiken) heeft met veel verschillende factoren te maken. Adpin ontwikkelt HTML5 banners met behulp van een grote doses marketingkennis en ervaring, zodat de banners goed in elkaar zitten op alle belangrijke onderdelen: techniek, design, content en animatie.

Hoe maak je een converterende banner?

De banners die wij ontwerpen zijn altijd gericht op conversie, want naast het bouwen van merkwaarde is direct converteren ook vaak het doel van HTML5 banners. Een convererende banner bij je niet zomaar, er zijn veel belangrijke aspecten waar je op moet letten.

  • Valt het product of de dienst goed op?
  • Maakt de banner het verschil ten opzichte van je concurrenten? (Uniciteit, animaties etc.)
  • Is de boodschap direct duidelijk? (Kort en krachtig, met de juiste tone-of-voice?)
  • Sluit het design van de banner aan op het bedrijf? Druk of juist rustig? Formeel of informeel?
  • Sluit het design van de landingspagina aan op de banner? Consistentie is belangrijk.

Echter zijn er ook een aantal belangrijke factoren waar het design van een banner geen invloed op heeft. Dit zijn vooral strategische factoren, het fundament van je dienst of product. Stel vooraf deze vragen:

  • Is het een goed product/dienst?
  • Is de prijs reëel?
  • Is er wel een markt voor?
  • Is de boodschap niet te ingewikkeld?
  • Is de landingspagina ook op conversie gericht?

Wij hebben ook ervaring met het ontwikkelen van landingspagina's, waardoor we van de complete klantreis (funnel) een naadloos geheel maken. Dit zorgt voor een lager 'uitstappercentage', de doelgroep herkent zich overal in jouw product of dienst.

Effectief dankzij verschillende banner formaten

Een factor om rekening mee te houden tijdens het maken van effectieve banneres is het formaat van elke banner. Binnen een bannerset met meerdere formaten zal niet elk formaat gelijke resultaten behalen. Over het algemeen geldt dat kleinere banners minder kliks opleveren dan banners met een groter oppervlak. Dit is natuurlijk logisch te verklaren: een banner met een groter oppervlak valt meer op. Ook bepaalt een formaat soms al waar een banner het meest wordt vertoond. Een grote billboard (970x250) zal niet worden vertoond op kleine mobile devices. Andersom is een effectieve 320x50 banner specifiek op mobile gericht en zul je deze op desktop vrijwel nooit zien.

Meer over HTML5 banner formaten

Wij werken met mooie, ambitieuze merken

Wat is jouw digitale
uitdaging of ambitie?

Zet álles in beweging, dan gaan we het maken!